Sabtu, 20 Jun 2015

Puasa :/

Assalammualaikum :D

Pada hari Khamis , 18 Jun 2015 bersamaan dengan 1 Ramadhan 1436 mula lah kita berpuasa . Masa tu sekolah , balik je sekolah terus mandi and tukar baju . Terus masuk dalam bilik bukak aircond pastu tidorrr . Memang serious lahh lembik ketonyek betol aku masa tu :p . Biasalah , baru hari pertama puasa :D .

Bila cakap pasal puasa , bazar ramadhan mesti dalam kepala hotak aku ! Tapi , jam nii lambat sesangattttttt . Skang pukul 2 : 00 , bila toleh balik , pukul 2 : 02 minit . Huhh , lmbt btol . Kalau bulan x posa , laju benornye pun jam ni . Example : Pukul 5 petang main , Pukul 7 :00 dah nak kena balik dah ! Huhhh ! Waktu memang mencemburui aku .

Bazar Ramadhan yg slalu aku pergi ialah di Bandar UNIVERSITI Sri Iskandar , Perak . Situ memang banyak makanan , kuih muih dan air minuman . Macam lah kau tak tahu ada budak 4 atau 5 tahun minum depan aku ! Arghhhhhhhhhhhhhhhhhh ! Rasa mcm naak cekik jee budak tuu tapi tak baik memarah tak tentu pasal kat bulan yang mulia ni :D . Mari sini aku nak senaraikan beberapa makanan yang aku suruh ayah aku beli ! :)

1. Ikan Pari Masak Asam Pedas



Huuuu ! ! Ini memang sedap gila lahh , melecur air liur aku kalau nampak benda nii kat bazar Ramadhan . Pasar malam biasa memang takdak benda nii :D . Mkan panas panas ngan nasi putih :D Fuhhhhh ! Kawan ajak main mercun pun aku sanggup habiskan ni dulu !

2. Jeli Kelapa



Ini sesuai dijadikan dessert lepat bukak puasa . Balik rumah, letak dalam peti ais . Fuhhhhh ! ! Kalau gempa bumi pun aku habiskan benda nihh dulu .

3. Ayam madu



Ratah sedap nihh . . Aku tak suka makan dgn nasi . Suka makan ratah sambil menghadap FACEBOOK  . Bagus sangat la perangai tuu ...

4. Air Asam Boi

Image result for air asam boi

Macam ni lahh rupanyaa air asam boi , sedap hahahaha


5 . Nekbat


Image result for nekbat

Nekbat ni dia popular kat negeri pantai timur seperti Terengganu dan Kelantan . Di Kelantan depan kedai workshop pun ada akak meniaga kuih ni . Di KL jarang sekali . Di New York pun takda langsung . Taruk air gula and then ltk dlm peti ais . Fuhhhhh ! Rasa mmg sdp punya laahh ! Hohohoho !

K Byee :D



Tiada ulasan:

Catat Ulasan